למה זה קיים
לא כל מחלוקת צריכה להפוך למלחמה.
רוב הריבים לא נפתרים בזה שמישהו מנצח. הם נפתרים כששני הצדדים מצליחים לראות איפה הם באמת לא מסכימים — ומה אפשר להציע כדי לסיים את זה.
לפעמים כל מה שחסר הוא מקום ניטרלי שבו שני הצדדים נשמעים, הטענות מסתדרות, ומישהו שואל את השאלות הנכונות.
הבורר לא בצד שלך. הוא לא בצד של הצד השני. הוא בצד של התמונה המלאה.
לא טיפול, לא משפט — דרך קצרה, אנושית וניטרלית לצאת ממחלוקת לפני שהיא גדלה.

עקרונות
הבורר לא בצד שלך.
הוא בצד של התמונה המלאה.
שומע את שניכם
אף צד לא מדבר לבד.
שואל רק מה שחסר
בלי חקירה, בלי לחץ.
מציע, לא מחייב
ההחלטה תמיד שלכם.
מוריד להבות
מוריד את הרעש, מכניס אור.
נשאר פשוט
שפה אנושית, בלי ז׳רגון.
